Door Emiel van der Herberg op 29 september 2016

Kamerlid Albert de Vries bezoekt Lelystad

Komende maandag 3 oktober brengt Tweedekamerlid Albert de Vries een bezoek aan Lelystad. In het parlement is hij namens de PvdA woordvoerder op het gebied van wonen. Daaronder valt ook de problematiek rondom asbestdaken, waarmee veel inwoners van Lelystad te maken hebben. Betrokken bewoners en het Platform Asbestdaken Lelystad leiden hem maandag rond door de Tjalk.

Samen met onder andere wethouder Jop Fackeldey neemt Albert de Vries ook een kijkje in andere delen van Lelystad. Aandachtspunten daarbij zijn sociale woningbouw, stedelijke vernieuwing, leefbaarheidsproblematiek, rijksvastgoed, leegstand en kansen en bedreigingen voor Lelystad.

Na een vaarbezoek aan de Markerwadden sluit De Vries zijn bezoek af met een gesprek met leden van de Partij van de Arbeid. Over zowel de Haagse als de Lelystadse actualiteit. Het PvdA Ombudsteam legt hem daarbij een aantal concrete praktijkervaringen voor.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg

Waar ben je naar op zoek?