Door Emiel van der Herberg op 17 maart 2013

Nieuwe energie voor woningverbetering

PvdA en SP in Lelystad maken zich zorgen over de renovaties van woningen in Zuiderzee- en Atolwijk. Veel woningen zijn rond de 40 jaar oud en hard aan renovatie toe, maar het lukt veel huiseigenaren niet om dat voor mekaar te boksen. Daardoor komt de leefbaarheid in beide wijken in het geding.

Binnenkort proberen gemeente, ministerie en vele andere organisaties in een ronde tafel conferentie gezamenlijk een goede oplossing voor dit probleem te vinden. PvdA en SP hebben het College van Burgemeester en Wethouders vandaag een suggestie gedaan voor een nieuwe denkrichting. Waarin woningeigenaren in staat worden gesteld om een renovatie van hun woning te verdienen door hun dak “af te staan” aan een lokaal zonnecollectief. Dit is verre van een uitgewerkt plan, maar hopelijk kan het de ronde tafel ter inspiratie dienen.

En als deze aanpak nou succesvol blijkt te kunnen zijn, kan hij natuurlijk ook in andere delen van de stad worden toegepast.

Meer informatie vindt u in deze notitie.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg