Door Emiel van der Herberg op 20 september 2010

Wabo

Aanlegvergunning, sloopvergunning, ontheffing wijziging bestaand gebruik voorbereidingsbesluit, binnenplanse ontheffing bestemmingsplan/beheersverordening, projectbesluit, tijdelijke ontheffing, kruimelgevallen-ontheffing, buitenplanse ontheffing beheersverordening, ontheffing exploitatieplan (Wro); Ontheffing bouwbesluit 2003, bouwvergunning, gebruiksvergunning, ontheffing voorschrift bouwverordening (Ww); Milieuvergunning, melding veranderingen van inrichting of werking daarvan (Wet milieubeheer); Monumentenvergunning, sloopvergunning |(Monumentenwet); Mijnbouwmilieuvergunning (Mijnbouwwet); Sloopvergunning, monumentenvergunning, aanlegvergunning, uitwegvergunning, vergunning voor het hebben van een alarminstallatie, kapvergunning, reclamevergunning, opslagvergunning (roerende zaken) (Provinciale en lokale verordeningen).

Vanaf 1 oktober: weg ermee! De Wabo voegt 26 vergunningstelsels samen en regelt dat voor een project, bestaande uit één of meer activiteiten, kan worden volstaan met één integrale omgevingsvergunning. (Bron: VNG)

Klinkt goed! Nou hopen dat het in de praktijk net zo goed uitpakt. We zijn straks benieuwd naar uw ervaringen! Reageer onder dit artikel, of stuur een e-mail.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg