Goed besluit over openbaar vervoer

Door Emiel van der Herberg op 20 december 2017

Gisteravond sprak de gemeenteraad over het “mobiliteitsplan” voor de komende jaren. Daarbij gaat het onder andere om het openbaar vervoer. Het College van B en W wil werken richting een nieuw “servicenet” waarbij bussen vooral over de dreven rijden. Maar in dat systeem is het onduidelijk hoe reizigers dan vanaf thuis bij die bushaltes aan de dreven moeten komen. Misschien wel een stuk verder lopen, of fietsen. Dat lijkt ons voor gebruikers van het openbaar vervoer geen goed nieuws. Daarom stelden we de gemeenteraad voor om niet tot zo’n “servicenet” te besluiten. Gelukkig waren alle partijen het daar mee eens. Het nieuwe besluit is dat Lelystad gaat inzetten op toekomstbestendig en innovatief openbaar vervoer op maat, waar mogelijk van deur tot deur, vraaggestuurd en passend binnen de financiële mogelijkheden.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg

Waar ben je naar op zoek?