Door Nelly den Os op 3 maart 2017

Goed onderwijs in goede gebouwen

De Stichting Voortgezet Onderwijs Lelystad kiest voor een nieuw conderwijsconcept. Dit concept betekent dat in plaats van drie brede scholengemeenschappen er twee smalle scholengemeenschappen zullen ontstaan, namelijk een vmbo- en een havo/vwo school.

Dat besluit heeft veel gevolgen voor het voortgezet onderwijs in de stad. Eén van die gevolgen heeft betrekking op huisvesting. Immers één schoolgebouw wordt door de keus overbodig, de andere twee bestaande gebouwen te klein. Het huisvestingsvraagstuk ligt nu bij de gemeenteraad.

Onze raadsfractie heeft specifieke zorgen bij het nieuwe voortgezet onderwijs concept. Leerkrachten en ouders maken zich zorgen over hoe snel de nieuwe huisvesting beschikbaar zal komen. Maar we hebben allemaal gemeen dat we het Lelystadse voortgezet onderwijs een warm hart toedragen. Vanuit die betrokkenheid hebben wij geprobeerd onze zorgen te verwoorden in een manifest. Maar vanuit die zorgen schetsen we ook een realistische route om tot een goed raadsbesluit te komen. Zodat we hopelijk snel de broodnodige volgende stappen vooruit zetten.

Klik hier om het manifest te openen

Nelly den Os

Als lijsttrekker van de lokale PvdA sta ik voor een sociale en rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meedoet. Niet klagen en zeuren, maar met elkaar zorgen voor een mooie stad, waar je zeker bent van werk, een goed huis en goed onderwijs.

Meer over Nelly den Os