Raadpraat: niet bezuinigen op speelplaatsen en padverlichting

Door Emiel van der Herberg op 9 juli 2019

Vanavond besluit de gemeenteraad over noodzakelijke bezuinigingen op onderhoud van de stad. Daarvoor zijn verschillende opties. Vorige week spraken we daarover in “Raadpraat” met een aantal geïnteresseerde bewoners. Dat resulteerde in het volgende beeld:

Uitslag raadpraat bezuinigen stadsonderhoudAls u precies wilt weten wat u hier ziet, kunt u hier het raadsvoorstel bekijken (het heet “Aanpak herijking MJR/KSP Openbare Ruimte”). Maar de korte samenvatting is dat er veel weerstand is tegen bezuinigen op speelplaatsen en verlichting langs paden. Bezuinigen op onderhoud van wegen en goedkoper inrichten van groen kan juist op meer instemming rekenen.

Hartelijk dank aan de inwoners die de moeite hebben genomen om mee te denken – online en in levende lijve bij Brownies & Downies. Onze raadsfractie zal vanavond stemmen voor de bezuinigingsvariant die het beste bij deze voorkeuren past.

In het najaar gaan we verder met Raadpraat, over onderwerpen die dan weer actueel zijn in de gemeenteraad of in de stad. Hopelijk tot dan!

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg