Raadpraat: niet bezuinigen op speelplaatsen en padverlichting

Door Emiel van der Herberg op 9 juli 2019

Vanavond besluit de gemeenteraad over noodzakelijke bezuinigingen op onderhoud van de stad. Daarvoor zijn verschillende opties. Vorige week spraken we daarover in “Raadpraat” met een aantal geïnteresseerde bewoners. Dat resulteerde in het volgende beeld:

Uitslag raadpraat bezuinigen stadsonderhoudAls u precies wilt weten wat u hier ziet, kunt u hier het raadsvoorstel bekijken (het heet “Aanpak herijking MJR/KSP Openbare Ruimte”). Maar de korte samenvatting is dat er veel weerstand is tegen bezuinigen op speelplaatsen en verlichting langs paden. Bezuinigen op onderhoud van wegen en goedkoper inrichten van groen kan juist op meer instemming rekenen.

Hartelijk dank aan de inwoners die de moeite hebben genomen om mee te denken – online en in levende lijve bij Brownies & Downies. Onze raadsfractie zal vanavond stemmen voor de bezuinigingsvariant die het beste bij deze voorkeuren past.

In het najaar gaan we verder met Raadpraat, over onderwerpen die dan weer actueel zijn in de gemeenteraad of in de stad. Hopelijk tot dan!

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid. De afgelopen jaren heb ik me voor allerlei zaken ingezet, zoals meer zeggenschap voor inwoners, goede ondersteuning voor woningeigenaren met asbestdaken, en het beschermen van rechtsbijstand voor mensen die minder te besteden hebben. Ik ben 45 jaar en werk als software ontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere.

Meer over Emiel van der Herberg