Door op 30 oktober 2013

Raadsleden PvdA doen schenking aan Belevenissenbos

Tijdens de behandeling van de begroting 2012 heeft de fractie van de PvdA gemeld dat zij af wil zien van de jaarlijkse verhoging van de raadsvergoeding. Omdat dit technisch niet mogelijk was heeft de fractie toen bij monde van fractievoorzitter Henk Soomers aangegeven het geld te doneren aan een goed doel. Afgelopen week is een cheque van €1850 gegeven aan het Belevenissenbos. Met het geld zal het Belevenissenbos een aantal nieuwe toestellen realiseren die onder meer gebruikt kunnen worden voor de jaarlijkse scholierensurvival.

Raadsleden krijgen voor hun werkzaamheden een vergoeding. Jaarlijks wordt deze vergoeding verhoogd. De fractie van de PvdA is van mening dat het niet passend is in deze tijd van bezuinigingen en crisis jezelf deze verhoging toe te kennen. Omdat het niet mogelijk is hiervan af te zien, heeft de fractie van de PvdA ervoor gekozen de verhoging te schenken aan een goed doel. Dat goede doel is de stichting Belevenissenbos, omdat dit goed past bij het belang dat de PvdA hecht aan goede voorzieningen voor de jeugd.

Het Belevenissenbos is met 40 hectare het grootste, avontuurlijkste en meest leerzame speelbos van Nederland en is bedoeld voor jeugd in de leeftijd van 6 tot 16 jaar. Sinds 2 jaar organiseert Stichting SchOOL in het Belevenissenbos de jaarlijkse scholierensurvival. Bij elkaar circa 2000 kinderen van Lelystadse basisscholen gaan een halve dag ‘survivallen’. Om te zorgen dat alle kinderen ook iets ‘nieuws’ meemaken (veel kinderen komen immers vaker naar het Belevenissenbos en kennen veel al), maakt het Belevenissenbos samen met vrijwilligers en vakleerkrachten van Stichting SchOOL jaarlijks een serie aan nieuwe hindernissen. Deze toestellen worden door een keuringsinstantie van een certificaat voorzien.

Met het door de fractie van de PvdA gedoneerde bedrag van 1850 euro kan de stichting SchOOL het robiniahout (Europees hardhout FSC) kopen voor de hele serie aan toestellen die aankomende winterseizoen met vrijwilligers worden gebouwd.

Waar ben je naar op zoek?