Door Jop Fackeldey op 31 mei 2015

Dat was een mooie opsteker deze week. In Trouw verscheen een artikel over Lelystad. Een mooi artikel waarin de kansen die onze stad heeft goed belicht werden, zonder dat het alleen maar reclame was. Ik was er blij mee.

Ondertussen was het een mooie week. voor mij persoonlijk omdat we een goede Roparun gehad hebben, waarin ik in de vorige blog schreef. De Roparun vraagt veel van ieder teamlid. Weinig tot geen slaap, sportief blijven presteren en scherp blijven. Maar we weten waarvoor we het doen ! Ik ben ontzettend trots op dit team. En mooi dat we dat dit jaar weer mochten doen.

slotfoto

En daarnaast “gewoon”een aantal leuke activiteiten. Zo vierden we het 40-jarig bestaan van de bedrijfskring Lelystad. Niet alleen een mooi netwerkmoment, maar ook werkelijk iets om bij stil te staan. Voor mij als wethouder EZ is die bedrijfskring van groot belang om af te kunnen tasten in hoeverre we op het goede spoor zitten en om samen met de ondernemers in onze stad stappen te kunnen zetten. Gelukkig weten de ondernemers de weg ook naar de gemeente steeds beter te vinden, getuige ook het functioneren van het ondernemersplein. de diverse spreekuren, waaronder die van mij, beginnen hun vrachten af te werpen.

Ondertussen was ik afgelopen week vooral ook veel in Den haag. Daar hadden we deze keer onze bestuurdersdag van ons stedennetwerk, een moment om kennis uit te wisselen maar ook de verschillende lobbytrajecten voor te bereiden. Zo’n lobbytraject voeren we o.a. op dit moment intensief als het gaat om de hoogte van de bijdrage uit het gemeentefonds die ook onze gemeente gaat krijgen voor de jeugdzorg, de WMO en de uitvoering van de participatiewet.

Bijzonder was ook de afsluiting van de week. De Nederladse caravan Club kampeerde letterlijk voor de terminal van onze luchthaven. Ik heb ze er welkom geheten en iets verteld over de uitbreidingsplannen.