Door Emiel van der Herberg op 25 april 2014

Vijf partijen heropenen WisselWinkel

Vanaf zaterdag 26 april zijn PvdA, SP, CDA, GroenLinks en D66 Lelystad vier weken lang te vinden in de Wissel. De partijen heropenen daar de WisselWinkel. Ze willen hiermee meer bekendheid geven aan de Europese verkiezingen. Met de feestelijke heropening van de WisselWinkel starten de partijen hun campagnes.

Iedereen is van harte welkom in de Wissel 25 om deze campagnestart mee te maken, op vrijdagavond 25 april om 20.00 uur. De opening wordt verricht door Lelystadse kandidaten voor het Europees parlement.

Het concept van GroenLinks voor de WisselWinkel blijft grotendeels in tact. De WisselWinkel is een heuse ‘pop-up store’ en is daarmee veel meer dan een ontmoetingspunt voor de leden en potentiële kiezers. In de WisselWinkel wordt ruimte geboden aan initiatieven op allerlei terreinen.

Zo is de ideeënmuur terug, waarop iedere bezoeker zijn / haar gedachten kwijt kan, over Europa dit keer. Enkele dagen voor de verkiezingen zullen Europese politici ter plekke reageren op wat er in Lelystad leeft.

De WisselWinkel heeft een stamtafel voor wie een praatje wil maken of meer wil weten over de plannen van de verschillende partijen. Er is een openbare boekenkast voor ‘zwerfboeken’ en een ruilpunt van het Schenkhoek0320 initiatief.

Activiteiten en openingstijden worden wekelijks bekend gemaakt via de websites van de deelnemende partijen, via Facebook en aan de voorkant van het pand.

Het campagneteam nodigt inwoners van Lelystad uit om de komende weken binnen te lopen. De WisselWinkel is in overleg ook beschikbaar als werkruimte, expositieruimte of workshopruimte. Wie zelf een idee heeft voor een activiteit kan contact opnemen met coördinator René Terbijhe.

Aankondiging opening

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg