Door op 2 juli 2014

Zomerraad

Tien maanden per jaar is de gemeenteraad druk met vergaderen over allerlei onderwerpen. Alleen tijdens de zomervakantie staat dat even stil.

Maar deze zomer is dat wat anders. Op vijf dinsdagavonden in juli en augustus gaat een deel van de gemeenteraad er op uit. Op bezoek bij maatschappelijke organisaties en bewonersgroepen. Om te horen en mee te beleven wat er in Lelystad leeft. Informeel, met de voeten op tafel, of met de poten in de klei.

Bewonersgroepen en maatschappelijke organisaties kunnen de “Zomerraad” uitnodigen voor een bezoek op een dinsdagavond. Dat bezoek kan de vorm krijgen van een rondetafelgesprek, een buurtwandeling, een voorstelling, een debat, of een kwis. Of iets anders, of een combinatie. Zolang het maar niet al te officieel en formeel is!

Meer informatie vindt u op www.zomerraad.nl. Daar staat ook beschreven hoe mensen de zomerraad kunnen uitnodigen. Verschillende raadsleden zijn bereid om bij de voorbereiding van het bezoek te helpen.

Waar ben je naar op zoek?