Korter wachten op een huurwoning

Niemand een wachttijd langer dan twee jaar.

Het percentage goedkope huurwoningen ligt in Lelystad onder het landelijk gemiddelde, terwijl onze bevolkingssamenstelling juist om een groter percentage vraagt. De afgelopen jaren zijn er maar beperkt huurwoningen bijgebouwd, omdat andere partijen in de gemeenteraad dat blokkeerden. De wachtlijsten voor betaalbare woningen zijn daardoor opgelopen. Wij willen de wachtlijst leidend maken voor de woningbouw. Zodat geen enkele groep een wachttijd heeft van langer dan 2 jaar.

Speciale aandacht willen we voor Lelystadse gescheiden ouders met kinderen. Wat ons betreft krijgen ze voorrang voor woonruimte voor henzelf en hun kinderen. Dat voorkomt onnodige extra stress en ruzie, en helpt bij het tegengaan van schadelijke vechtscheidingen. Dat betekent wel dat Centrada extra woningen bij moet bouwen zodat de wachtlijsten voor andere woningzoekers hier niet langer van worden.

De afgelopen jaren hebben we trouwens al gestreden voor kortere wachtlijsten. We vonden daarbij steeds alleen SP en Groenlinks aan onze zijde. Meer informatie vindt u hier.

Zeker zijn van een thuis voor je kind

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg

Waar ben je naar op zoek?