Door op 16 september 2011

Stop de Stapeling

PvdA Netwerk Handicap en Beleid verwacht dat maandag 19 septemberg veel mensen met een handicap en chronisch zieken in Den Haag komen protesteren tegen de slechte maatregelen van het kabinet Rutte. Iedereen wordt opgeroepen om dit protest tot een succes  te maken en met achterban/kennissen en familie 19 september naar het Malieveld in Den Haag te komen. Het succes van de manifestatie ‘Stop de stapeling’ hangt ook af van de opkomst. De plek van de manifestatie is gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, vlakbij station Den Haag Centraal.

Programma

Het programma van de gezamenlijke belangenorganisaties begint om 13.00 uur. Vanaf 12.00 uur is iedereen van harte welkom op het terrein. Locatie: Koekamplaan/Malieveld in Den Haag.

Op het podium

Onder gespreksleiding van Farid Tabarski komen mensen aan het woord die zelf worden  getroffen door de kabinetsmaatregelen. Zij zetten uiteen wat de gevolgen van de maatregelen voor hen betekenen.

Rond het podium

Deelnemers aan de manifestatie kunnen zelf actief deelnemen aan activiteiten rond het podium: bijvoorbeeld aan Over de schutting.

Het kabinet gaat bezuinigen en gooit allerlei problemen van mensen met een handicap of chronische ziekte over de schutting naar gemeenten of andere partijen. Dit betekent voor veel mensen dat ze het zelf maar uit moeten zoeken. Zij krijgen minder kansen op werk, een opleiding en een zelfstandig leven. Ook moeten ze meer gaan betalen voor allerlei noodzakelijke voorzieningen. Veel problemen komen terecht op het bordje van familie en vrienden, of de mantelzorg.  Krijgt u zelf te maken met deze of andere problemen? Gooi uw probleem dan letterlijk bij ons over de schutting! Denkt u dat u door de kabinetsmaatregelen uw toekomst achter de geraniums gaat doorbrengen? Laat uw toekomstperspectief op de gevoelige plaat vastleggen bij het onderdeel ‘Achter de geraniums’.

Zegt het voort!

Waar ben je naar op zoek?