Door Jop Fackeldey op 23 augustus 2015

De wind in de zeilen

Afgelopen week een week waarin we veel buitengaats waren. Maandagochtend met tussen de 200 en 250 vrijwilligers ondanks het slechte weer mee. De zeiltocht was onderdeel van de voorbereiding op Sail Amsterdam. Op de Stedemaeght, de Abel Tasman en de Willem Barentsz hadden we ondanks het weer een prima tijd. gewoon mooi om met mensen die met vaak ontzettend veel energie in hun vrije tijd bezig zijn met en voor de Lelystadse samenleving.

Op woensdag mochten we nog een keer. Een evenement als Sail kun je prima gebruiken om met relaties eend dag op pad te gaan. Dus hebben we met een groep investeerders, eigenaren en relaties de sail-in meegemaakt. Het is net-werken dat netwerken. Maar het helpt wel. Om ‘s-avonds aan te sluiten bij de ontvangst van de gemeente Amsterdam van de Metropoolregio Amsterdam. ook weer een prima moment om met collega’s afspraken te maken en banden aan te halen.

Maar er zat ook nog een staartje vakantie in de lucht. Want vrijdag brak Lowlands weer uit. Dit jaar voor het tweede jaar naar Lowlands. Wat een feest. Als ik dit schrijf ga ik zo weer op pad voor mijn derde dag. genieten van muziek, van sfeer, van dans- en theatervoorastellingen. Echt nog even je hoofd leeg maken voordat het echte werk begint.

En dat echte werk zit er aan te komen. uiteraard de begroting, maar ook gaan we op donderdag 27 augustus de gemeenteraad van Lelystad bijpraten over de plannen om kantoorgebouw ‘Lelystaete’ in het Lelycentre geschikt te maken voor huisvesting van 325 zogenoemde arbeidsmigranten. Het kantoorgebouw dat eerder dienst heeft gedaan als stadskantoor en rechtbank staat al jaren leeg en is veelvuldig doelwit van vandalisme. Met een herbestemming van het kantoorgebouw komt een einde aan de verdere verpaupering van het gebouw. Ook betekent de komst van nieuwe bewoners in het gebied een impuls voor de levendigheid van de buurt en het nabije winkelcentrum.

Maar dat is volgende week. Eerst nog even genieten !