Door op 3 februari 2014

Hans Spekman verricht aftrap Ombudsteam

Hans Spekman, de landelijke voorzitter van de PvdA, verricht op dinsdag 11 februari de aftrap van het Ombudsteam van de PvdA Lelystad in Atol Plaza. Bij een Ombudsteam kan iedereen die een vraag of klacht heeft over een instantie zich melden. Het onderwerp kan uiteenlopen van kleine problemen tot grote ergernissen als overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting etc. Iedereen met vragen of klachten kan zich melden. Vrijwilligers binnen en buiten de partij staan klaar om mensen te helpen.

Werkwijze
De hulp kan bestaan uit het vinden van de juiste weg binnen het woud van instanties, het maken van een afspraak of het schrijven van een brief of bezwaarschrift. Het Ombudsteam heeft een verwijzende functie naar instanties die u het beste kunnen helpen. U blijft zelf altijd verantwoordelijk voor de kwestie die u aandraagt. Informatie wordt vertrouwelijk behandeld, er wordt geen dossier gevormd.

Spreekuur
Het Ombudsteam houdt twee keer per maand spreekuur op iedere eerste en derde maandagavond van de maand tussen 19.00 en 20.00 uur in Atolplaza, Schor 1-9. In juli en augustus is er geen spreekuur. Buiten het spreekuur is het team bereikbaar op nummer 06-12427625 of via e-mail: [email protected]

Er zijn meer dan 150 lokale PvdA-Ombudsteams actief in steden en dorpen en dat worden er steeds meer. Kijk voor meer informatie op: http://www.pvda.nl/partij/ombudswerk en in de flyer.