19 april 2017

Word jij ons raadslid

Leuk dat je interesse toont voor raadslid namens de PvdA Lelystad

Voor zowel de gemeenteraadsfractie in zijn geheel als voor het individuele raadslid heeft de PvdA in Lelystad een profiel opgesteld. Dit profiel is niet alleen bedoeld als houvast, maar meer nog als een ideaalbeeld, waarvan de PvdA hoopt (en verwacht) dat de fractie en de individuele fractieleden na een inwerkperiode van één tot twee jaar aan kunnen voldoen. Er moet dus bij de start wel voldoende vertrouwen zijn dat deze verwachting kan worden ingevuld.

De selectie van kandidaten zal namens het afdelingsbestuur worden gedaan door een adviescommissie. Deze commissie brengt advies uit aan het bestuur en zal de lijst voorgestelde kandidaten ook verdedigen in de afdelingsvergadering, die de lijst uiteindelijk vaststelt. Deze vergadering staat voorlopig gepland op 22 november.

Om in aanmerking te komen voor een plaats op de kandidatenlijst moet je in elk geval voldoen aan het volgende:

• Je sympathiseert met het sociaaldemocratische gedachtengoed
  • Je kent Lelystad goed en weet wat er speelt
  • Je hebt concrete ideeën die de stad ten goede komen en wilt bijdragen deze te realiseren
  • Je bent goed in staat om in vergaderingen en bijeenkomsten met bewoners beleidskwesties uit te leggen of aan de hand van vragen ter discussie te stellen
  • Je bent lid van de PvdA of bereid dit te worden
  • Je bent bereid de Erecode te ondertekenen
  • Je bent bereid één of meer bijeenkomsten bij te wonen om je in te werken in het functioneren van de gemeente, de gemeenteraad en de PvdA en je aldus voor te bereiden op een eventueel raadslidmaatschap. De eerste van die bijeenkomsten staat gepland op zaterdagochtend 1 juli
  • Als deel van de voorbereiding op het raadslidmaatschap heb je kennisgenomen van het fractieprofiel en van het profiel van het raadslid

Wil je na dit gelezen te hebben meer informatie over het profiel of de procedure, aarzel dan niet en schrijf Jan van der Beek een brief of email en wij nemen contact met je op.

Het adres: Voorstraat 557, 8226 KL Lelystad of [email protected]