Door op 26 januari 2011

Verordening Duurzaamheidsleningen

Het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn) biedt in verschillende gemeenten de mogelijkheid om een voordelige lening af te sluiten voor duurzame woningaanpassingen. Het college stelt de gemeenteraad nu voor om dit ook in Lelystad te doen.

De duurzaamheidslening is bedoeld om particuliere woningeigenaren en verenigingen van eigenaars (appartementengebouwen) een steuntje in de rug te geven bij het treffen van maatregelen, zoals isolatie of duurzaam opwekken van energie. Met het beschikbaar komen van dit financiële instrument wordt een bijdrage geleverd aan het verduurzamen van de bestaande woningvoorraad in Lelystad, één van de thema’s in het klimaatbeleid van de gemeente Lelystad. Ruim 30 gemeenten bieden inmiddels de duurzaamheidslening aan.

Dit zorgt enerzijds voor lagere woonlasten, een hoger comfort en een beter binnenklimaat en anderzijds voor een beter milieu door een lagere uitstoot van broeikasgassen. De lening is beschikbaar voor woningen en appartementengebouwen in particulier eigendom, waarvoor de bouwvergunning voor 1 januari 1995 is verleend. In Lelystad gaat het hierbij om circa 13.000 woningen.

Behandeling in de gemeenteraad:

• Beeldvormend 8 februari 2011
  • Oordeelvormend 9 maart 2011
  • Besluitvormend 23 maart 2011

Meelezen:

Vindt u hier iets van? Laat het weten via het reactieveld hieronder.