Door op 20 december 2010

Grote griezel chaos

Na de boeiende toelichting van de commissie Gabor over de grote grazer problematiek ontstaat er veel onduidelijkheid over hoe het besluitvormingsproces nu verder gaat.

Het college heeft inmiddels een voorstel ter besluitvorming in de gemeenteraad van 11 januari gepresenteerd. Tegelijkertijd hebben enkele raadsleden gevraagd om een extra raadsvergadering op 5 januari 2010 over hetzelfde onderwerp. Maar er is geen initiatiefvoorstel ingediend.

Dus wat gaan we nu doen op 5 januari? Het makkelijkste is het te beschouwen als een beeldvormende / opiniërende sessie met besluitvorming de week daarna. Maar in de communicatie is tot nu toe niet duidelijk wat de status van de bijeenkomst op 5 januari is.

Laten we hopen dat de burgemeester als voorzitter van de raad tijdig duidelijkheid schept.

Voor de PvdA maakt het allemaal niet uit. Wij zijn altijd duidelijk geweest. Wij zullen een standpunt innemen na kennis genomen te hebben van het advies van de klankbordgroep met betrekking tot de gebiedsvisie over de Hollandse Hout. Het gaat ons namelijk om de ruimtelijke kwaliteit van Lelystad Zuid en daar maakt de situatie van de huisvesting van grote grazers onderdeel van uit. Maar het is voor ons wel een integrale afweging, die we 11 januari maken in de hoop dat de visie van de klankbordgroep dan bekend is.

Laten we hopen dat de inhoudelijke discussie, die al moeilijk genoeg is, niet eindeloos gefrustreerd wordt door proceduregeneuzel.