Door Jop Fackeldey op 26 augustus 2012

Op stoom komen

Alhoewel formeel nog reces, merk je dat we langzaam maar zeker met zijn allen al weer “op stoom” beginnen te komen. Veel overleg binnen het College over de komende weken. Want er liggen nog meer dan genoeg dossiers die opgepakt moeten worden, wat varieert van – om maar eens wat te noemen – de MFA-Warande, de parkeerexploitatie Stadshart en de takendiscussie. Om maar niet te spreken over de begroting 2013 en het verwerken en ons voorbereiden op – al dan niet nu al inzichtelijk – landelijk beleid. Kortom, we kunnen weer aan de bak.
Ook de landelijke campagne komt op stoom. dat betekent natuurlijk aan de bak – letterlijk aan de kofferbak tijdens de kofferbakmarkt, op het stadhuisplein en bij tal van andere activiteiten. Belangrijk, want het gaat wel ergens om. Dagelijks werken wij in Lelystad voor een sterke economie en een sterke samenleving. Maar dat kunnen we niet alleen. Daarom is het ook voor Lelystad van belang dat wij met Nederland een andere weg inslaan. Een weg van groei en optimisme. Ons land kan sterker en socialer. Ik kan het dus niet vaak genoeg herhalen: stem op 12 september op ons, op de Partij van de Arbeid. Wij gaan ons daar de komende weken in ieder geval nog hard voor inzetten.
Op stoom komen was voor mij de afgelopen weken ook wel letterlijk. ik was te gast bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik. Onvoorstelbaar knap hoe op een originele manier bevlogen vrijwilligers en medewerkers samen dit museum runnen. En het resultaat is er dan ook naar.
Ondertussen begint het activiteitenseizoen ook weer op stoom te komen. Zo was er het afgelopen weekend de Dutch Bird Fair, een voortzetting van het ons al bekende vogelfestival. Grote aantallen vogelliefhebbers bezochten dit festival dat – ondanks het weer – weer eens liet zien hoe belangrijk en bijzonder de Oostvaardersplassen voor ons zijn. en tevens een goede gelegenheid voor Lelystadpromotie. En daar heeft City Marketing Lelystad wederom ter plaatse uitstekend voor gezorgd.