Door Jop Fackeldey op 9 oktober 2011

Voortploeteren

Voortploeteren, dat is soms wat het is. Zo hebben we de afgelopen week indringend stilgestaan bij de voortgang in Warande. het is niet wat het lijkt, want alhoewel de kavelverkoop doordruppelt staan nog lang niet alle woningen er. Maar voor een deel moet de wijze van ontwikkelen echt anders. Voortploeteren is het ook met de kamerverhuur. We ondertekenden met eigenaren afgelopen maandag een convenant, waarin we afspraken vastleggen mbt overlast, aantallen kamers etc. Als iedereen zich aan dit convenant houdt zitten we goed. In ieder geval hebben we nu een basis op basis waarvan we eigenaren kunnen aanspreken en de goeden van de kwaden kunnen onderscheiden.
Met de ondernemers van het stadshart bespraken we de nieuwe parkeerexploitatie stadshart. Uiteraard geen gejuich, maar wel een aantal waardevolle ideeën. Goede ideeën waren er ook volop tijdens mijn bezoek aan Eindhoven. Samen met de top van het ministerie, met ontwikkelaars en corporatiedirecteuren goed gekeken wat mogelijkheden zijn om ontwikkelingen vlot te trekken. We worstelen allemaal met hetzelfde probleem. Maar wel een paar vervolgafspraken kunnen maken om nog eens naar Lelystad te kijken vanuit een gezond toekomstperspectief.
En tja, over worstelen gesproken, de soap rond de samenvoeging va Flevoland gat verder. Ik verwijs daarbij graag nog eens naar mijn weblog van vorige week, het gaat over va alles, maar niet over de vraag welk probleem nu eigenlijk opgelost wordt. het antwoord daarop blijft het kabinet schuldig. We maken ons dus allemaal ontzettend drukl over iets dat straks niet meer zal blijken te zijn dan een rechtse hobby…… Zullen we ons aub eens gaan concentreren op zaken waar het echt om gaat: samenwerking in acquisitie, in woningbouwprogrammering in…. En dat gebeurt nu allemaal ook al zonder geknutsel aan het huis van Thorbecke. Voortploeteren dus….
dat gold overigens niet voor het weekend, weinig verplichtingen en heerlijk genoten van de Dijk is de Kubus. In ons eigen mini-paradiso… Wat een sfeer. helemaal goed !