Door Jop Fackeldey op 13 maart 2011

Win de Klant

Klanten. Natuurlijk staan ze centraal. Maar de ene week sta je daar meer bij stil dan de andere week. Als het gaat over de gemeentelijke dienstverlening is er een heel programma opgezet om die te verbeteren. Afgelopen maandag hebben we nogmaals het programma doorgelicht en geconstateerd dat we op de goede weg zijn. Steeds meer diensten zijn bijvoorbeeld digitaal te leveren, steeds meer antwoorden kunnen direct aan de telefoon gegeven worden. We zijn op weg naar de echte uitdaging: als we het nieuwe stadhuis betrekken moet het allemaal kloppen. En dat moment komt behoorlijk dichtbij.
Maar ook als gemeente zijn we klant. In die hoedanigheid hebben we de jury van de Britse Staalprijs ontvangen. Als opdrachtgever voor Exposure. De jury was onder de indruk van onze Hurkende Man, maar ook over de – eigenlijk best we spannende – geschiedenis van ontstaan tot realisatie.

We zijn – samen met een aantal bevlogen Lelystedelingen – ook op zoek naar klanten. klanten voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. Bij voldoende aanmeldingen, dat is 30% van het aantal mogelijke aansluiting, zal Reggefiber nog dit jaar starten met de aanleg van het glasvezelnetwerk. De komende weken worden de huishoudens op alle mogelijke manieren op de hoogte gehouden van de voortgang. Iedereen kan zijn inschrijfformulier tot 15 mei inleveren bij een van de glasvezelambassadeurs. Kijk voor meer informatie op www.lelystadwilglasvezel.nl. Laatste informatieavond
Op 15 maart is er opnieuw de mogelijkheid om de informatieavond te bezoeken. De avond begint om 20.00 uur en zal plaatsvinden in OBS de Tjotter.

En om maar in stijl te blijven: ook een supermarkt in afhankelijk van klanten. Natuurlijk. En als een supermarkt verbouwd, dan komen de klanten graag kijken. Normaal geen reden om er bij stil te staan. Anders vond ik dat voor de C-1000 aan de Voorstraat. De ondernemer dar speelt een belangrijke rol in de buurt. is betrokken en heeft in belangrijke mate bijgedragen aan de positieve ontwikkeling van de buurt. Onze waardering heb ik graag willen laten blijken door de vernieuwde winkel te openen.

In het persuurtje heb ik de tussentijds evaluatie van City Marketing gepresenteerd. Een belangrijk moment, want het moet tevens de opmaat zijn naar de discussie over de voortzetting van City marketing. Er is veel gebeurd de afgelopen anderhalf jaar. het College wil in principe dan ook graag door met City Marketing. Ik ben benieuwd naar de discussie in de raad. Want los van de inhoud is er dan natuurlijk ook nog de financiële afweging. Bij de kadernota zal moeten blijken of willen ook kunnen is. hebben we er voldoende middelen voor beschikbaar ?

Over klanten gesproken, afgelopen week was ook een soort van start van het toeristisch seizoen. Ik was aanwezig op de dag van de toeristisch ambassadeur. Gewonnen door een Lelystedeling. Arie van der Meer mag zich het komend jaar toeristisch ambassadeur van Flevoland noemen. En terecht. Niet alleen omdat hij de meeste vragen goed had, maar eigenlijk vooral omdat zijn enthousiasme voor Lelystad/Flevoland- samen met echtgenote Irma – al jaren aanstekelijk werkt. In het toeristisch platform waarin we de plannen voor het komend jaar bespraken hebben we dat nog eens even gevierd.