Door Emiel van der Herberg op 15 mei 2010

Toekomst van het openbaar stadsvervoer

Later dit jaar wordt de uitvoering van het openbaar stadsvervoer voor de periode september 2011 tot december 2019 aanbesteed. Dat doet Lelystad samen met de provincies Flevoland en Overijssel. De gemeenteraad gaat over de voorwaarden voor het stadsvervoer. In augustus 2008 heeft de gemeenteraad daar al een besluit over genomen. Nu moet de gemeenteraad beoordelen of de voorwaarden goed zijn verwerkt in de Nota van Uitgangspunten en het Programma van Eisen.

In het programma van eisen is ook de voorgestelde routestructuur opgenomen. Dit programma heeft de afgelopen maanden bij de provincie ter inspraak gelegen.

De Partij van de Arbeid heeft in 2007 en 2008 uitgebreid onderzoek gedaan naar de werking van de Lelybus. Dat resulteerde in een pamflet met 28 concrete conclusies en aanbevelingen. Wij zullen de huidige voorstellen langs de meetlat van die conclusies leggen.

Voorstel aan de gemeenteraad:

Eerder raadsbesluit:

Eerdere PvdA publicaties:

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg