Door Emiel van der Herberg op 17 januari 2017

Vragen over betaaldatum uitkeringen

Vanaf februari wordt de betaaldatum van uitkeringen (in kleine stappen) een aantal dagen naar achteren geschoven. Het College van Burgemeester en Wethouders informeerde de gemeenteraad daar over in de zomer van 2016. In september stelden wij daarover tijdens een raadsbijeenkomst vragen.

De recente berichtgeving op Omroep Flevoland vormt aanleiding om opnieuw vragen te stellen. Het gaat daarbij met name om het al dan niet uitgebrachte positieve advies van het platform cliëntparticipatie. Dat platform behartigt de belangen van de mensen (“cliënten”) die met deze verandering te maken gaan krijgen.

Klik hier voor de schriftelijke vragen.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg