Door Emiel van der Herberg op 6 november 2013

Burgerinitiatief onkruidbestrijding

Een groep inwoners van Lelystad stelt de gemeenteraad voor om het gebruik van Roundup en andere chemische bestrijdingsmiddelen in de onkruidbestrijding te verbieden. Vooruitlopend op een landelijk verbod dat er waarschijnlijk aan zit te komen.

Het initiatief zelf vindt u hier. Inmiddels heeft het college van B & W gereageerd op het initiatief, zie hier.

Gisteravond was de beeldvormende behandeling in de gemeenteraad, wat betekent dat raadsleden proberen alle informatie te verzamelen die nodig is om tot een oordeel te komen. Helaas verliep de vergadering wat chaotisch, en was er te weinig tijd beschikbaar door andere wanordelijk uitlopende vergaderingen eerder op de avond. Wij vinden dat een serieus burgerinitiatief een serieuze behandeling verdient, en hebben daarom onze vragen aan de wethouder inmiddels schriftelijk ingediend.

Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg