Door Emiel van der Herberg op 11 januari 2021

Motie voor poppodium

In december kwam de positie van poppodium Corneel onder druk te staan. De culturele instellingen en de gemeente publiceerden een rapport, en minimaal één grotere politieke partij schaarde zich meteen achter de conclusies van dat rapport.

Inmiddels stromen vanuit de stad en ook vanuit de politiek de steunbetuigingen voor Corneel binnen. Ook wij hebben dat uiteraard gedaan. Het is toch ondenkbaar dat je als stad heel hard wilt gaan groeien, maar intussen de culturele voorzieningen afbreekt. Bovendien is er voor jongeren al relatief weinig te beleven in de stad.

In de eerstvolgende raadsvergadering zullen we, samen met in ieder geval D66, GroenLinks en Christenunie, voorstellen om vanuit de politiek duidelijkheid te bieden. Geen coma voor Corneel. En Lelystad houdt gewoon een poppodium. Als we de uitspraken op Twitter en Facebook mogen geloven, dan gaat deze motie op 26 januari een meerderheid halen.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg