Door Emiel van der Herberg op 1 februari 2010

100 Procent bikkels

En wie begon er weer over landelijke politiek? De “lokale” Inwonerspartij…

Het is al vaker gebeurd en het zal helaas ook niet de laatste keer zijn. De Inwonerspartij doet net alsof ze een nieuwsbericht citeert, maar verdraait zelf de tekst naar eigen inzicht. Niemand in de PvdA heeft voorgesteld om de verkiezingen van 3 maart uit te stellen. En dat staat ook niet op nu.nl, zoals Wout Jansen u wil doen geloven. Een paar kamerleden van de PvdA hebben voor de toekomst gevraagd of verkiezingen niet beter op een ander moment kunnen worden gehouden. Het is natuurlijk oliedom van die kamerleden om dat nu te doen, want je kunt erop wachten dat de populisten van Inwonerspartij, GeenStijl en meer van dat soort clubs klaar staan om de nuance weg te toeteren.

Maar wat is de realiteit? Wie stond er de afgelopen 4 jaar maandelijks op het stadhuisplein, zomer en winter, weer of geen weer? De PvdA! En, eerlijk is eerlijk, ook de SP.

De Inwonerspartij en vele andere partijen komen alleen ’s winters buiten als er verkiezingen aan zitten te komen. Afgelopen zaterdag nog zat de IPL rond de kachel in een gele caravan, terwijl de PvdA door de wijken fietste.

“Onze kandidaatraadsleden zijn bikkels en geen watjes” schrijft de Inwonerspartij. Inderdaad – voor zeker 3 van de 48 maanden! PvdA: 48 maanden per 4 jaar bikkels.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg