Door Emiel van der Herberg op 1 maart 2011

Wij stemmen op Arnoud Meijering

Stem Lijst 3 Nummer 10Morgen zijn de Provinciale Statenverkiezingen. We hopen dat u gaat stemmen. Daarnaast hopen we dat u dat gaat doen op lijst 3. En we hopen dat u daarbij het tiende vakje inkleurt. Wij doen dat in ieder geval wel.

Laten we vooropstellen: de PvdA lijst bestaat uit alleen maar prima kandidaten. Maar Arnoud hebben wij heel hoog zitten. In de vier jaar dat hij in de Lelystadse gemeenteraad zat, was hij ontzettend belangrijk voor de PvdA fractie. Door zijn parate kennis van natuur, recreatie en ruimtelijke ordening. Maar vooral door zijn vermogen om de vinger op de zere plek te leggen in groepsprocessen. Hij heeft de waardevolle gave om van buiten naar het team kijken waar hij zelf onderdeel van uit maakt.

Politici, ook bij de PvdA, ook in Lelystad, ook in Flevoland, zijn meer dan gemiddeld haantjes de voorste (en hennetjes). Arnoud niet. Hij is tegelijk het spiegeltje aan de wand van het kippenhok, en de stok waarop ze allemaal samen tot rust komen. Niet altijd prominent op de voorgrond. Maar o zo belangrijk voor de ren.

De afgelopen jaren heeft de Lelystadse PvdA steeds meer de nadruk gelegd op openheid en transparantie. We deden dat hier op deze website bijvoorbeeld met “binnenkort in de gemeenteraad”. Maar we verlangen en eisen dat ook steeds meer van de gemeentelijke dienstverlening. Die drang naar openheid en transparantie wil Arnoud graag meenemen naar de Provinciale Staten. Kijkt u vooral eens op zijn website.

Wij gunnen de Provinciale Staten Arnoud Meijering.

Emiel van der Herberg

Ik ben al een aantal jaren raadslid, en sinds 2018 leider van de PvdA-fractie. Daarnaast werk ik als softwareontwikkelaar bij een leuk bedrijf in Almere. Ik vind dat we dingen niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Als er een probleem is, dan kunnen we veel beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg. En die

Meer over Emiel van der Herberg